سیفون و روش کار آن
ژانویه 11, 2018
مسموم شدن کودکان بر اثر مصرف مواد شوینده
ژانویه 11, 2018
 

چگونه جرم های موجود در دستشویی و حمام را از بین ببریم؟

یکی از مشکلات ساکنین منزل جرمهای حمام و دستشویی است که ظاهر آن را بسیار زشت می‌کند. همه به دنبال راهی برای از بین بردن جرمهای دستشویی و حمام هستند ولی هرچه تلاش می‌کنند، جرمها از بین نمی‌روند. برای آنکه حمام و دستشویی خانه‌تان تمیز باشد و بدرخشد، نیاز به صرف انرژی و زمان زیاد نیست. شاید تمیز کردن دستشویی، حمام، سرویس بهداشتی و توالت هرگز به نظرتان سرگرم کننده و دلچسب نباشد، اما می‌توان این کار را خوشایند و دلچسب کرد. متخصصان همواره به ما توصیه می‌کنند از مواد غیر سمی برای تمیز کردن دستشویی و حمام استفاده کنیم تا به سلامتی خود ضرر نزنیم.

تمیز کردن کاسه توالت

کاسه توالت یکی از مکانهایی است که بشدت جرم می‌گیرد. جرم‌های کاسه توالت و توالت فرنگی که در اثر گذشت زمان ایجاد می‌شوند، صحنه بسیار زشتی را به وجود می‌آورند و معمولا سخت از بین می‌روند. برای از بین بردن جرمهای کاسه توالت، آب یک لیموی تازه را داخل یک ظرف کوچک بچکانید و بعد آن را با دستمال کاغذی ضخیم روی بخش‌های مورد نظر بمالید تا به خوبی تمیز شوند. اسید موجود در لیمو وقتی‌که با مقداری نمک ترکیب شود، بسیار فعال می‌شود و می‌تواند تمام جرم‌ها را از بین ببرد و دیگر اثری از آنها باقی نگذارد.

تمیز کردن وان حمام

برای تمیزکردن وان حمام بقایای صابون و سایر مواد روی سطح وان حمام، باعث به وجود آمدن یک لایه می‌شود را بردارد. یک روش آسان برای جلوگیری از سفت شدن این جرم‌ها استفاده از صابون گلیسیرین است و برای گرفتن نتیجه بهتر، بعد از تمیز کردن مقداری نمک را به صورت مستقیم روی این سطوح بمالید و بعد وان را آبکشی کنید تا نتیجه را مشاهده کنید.

تمیز کردن آجرها و کاشی‌ها

کاشیهای داخل حمام نیز جرم می‌گیرد. هر چند وقت یکبار کاشی‌های دستشویی و حمام کدر و بی‌رنگ می‌شوند و برای تمیز و براق شدن دوباره آنها می‌توانید خمیری از صابون مایع با پایه گیاهی و جوش‌شیرین درست کنید تا آنها را از بین ببرید. سپس این خمیر را روی سطح کاشی‌ها و آجرها بمالید و بعد با آب گرم بشویید تا تمیز شوند. در آخر نیز اسفنج تمیزی را روی کاشی‌ها و سرامیکها بکشید تا شفاف‌تر شوند. برای از بین بردن قارچ‌ها و کپک‌های بین درزها و سوراخ‌های سطح کاشی و سرامیکهای داخل حمام بعد از تمیز کردن با قلم‌موی باریک مقداری سرکه سفید را روی بخش‌های موردنظر بمالید تا کاملا از بین بروند. به همین راحتی می‌توانید حمام و دستشویی را تمیز کنید.

تمیز کردن دیوارها و سقف

گاهی دیوارها و سقف دستشویی و حمام نیز کثیف می‌شود. با یکی دو مرحله ساده می‌توانید سطح دیوارها و سقف دستشویی و حمام را تمیز کنید و دیگر نگران چیزی نباشید. یک اسفنج آغشته به سرکه سفید را روی این سطوح بکشید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و دوباره این کار را تکرار کنید. بگذارید تا سرکه اثر جادویی‌اش را روی این سطوح بگذارد و اجازه دهید یک شب بگذرد و حسابی تمیز شود. در روز دوم، اسفنج را به پروکسید هیدروژن آغشته کنید و روی قسمت‌های مورد نظر بمالید تا کاملا تمیز و براق شوند. و شاهد این تمیزی باشید.

تمیز کردن شیرآلات و آینه‌

شیرآلات داخل حمام و دستشویی بر روی خود جرم دارند. برای برق انداختن آیینه‌ها و شیر‌آلات دستشویی و حمام، از یک اسفنج و مقداری سرکه و آب استفاده کنید تا به راحتی آنها را تمیز کنید. اسفنج خیس شده را در مقداری سرکه گرم فرو ببرید و به مدت ۱۵دقیقه (هر پنج دقیقه یکبار) روی سطح آیینه و شیر آب به صورت ضربه‌ای بزنید اسید متوسط موجود در سرکه باعث تمیز شدن مکان مورد نظر می‌شود. سپس می‌توانید آنها را با کف صابون یا کف مایع تمیز کننده‌ای بشویید و در نهایت با پارچه‌ای تمیز آن را خشک کنید و سپس تمیزی را مشاهده کنید.

پرده دوش حمام

اگر درون حمام از پرده استفاده می‌کنید و پرده کثیف شده است برای تمیز کردن پرده‌های پلاستیکی و پارچه‌ای حمام می‌توانید از کف صابون استفاده کنید تا به خوبی تمیز شوند. مقداری صابون را رنده کنید و داخل ماشین لباسشویی بریزید و پرده را نیز در ماشین بشویید. این‌کار را با کاهش دمای آب شروع کنید و در حین شست‌وشو یک فنجان سرکه و یک فنجان تمیز کننده داخل آن بریزید وقتی که ماشین از آب پر شد، آن را خاموش کنید تا پرده‌ها خراب نشوند و بگذارید پرده به مدت دو ساعت در این محلول بماند و خیس بخورد سپس ماشین لباسشویی را دوباره روشن کنید تا کار شست‌وشو را ادامه یابد. در این صورت پرده‌ها به خوبی تمیز می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X